Dlaczego strategia wynagrodzeń jest kluczowa dla retencji?
Skuteczna strategia wynagradzania powinna być centralnie dostosowana do szerszych celów i ambicji Twojej organizacji, a efektem jej wdrożenia powinni być bardziej szczęśliwi, kompetentni i oddani pracownicy. Niepokojące jest więc to, że tylko 45 proc. pracodawców uważa, że ich obecna polityka wynagradzania pozytywnie wpływa na utrzymanie i motywację pracowników - ponieważ skuteczna strategia wynagradzania może mieć kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że przyciągniesz (i zatrzymasz!) najlepszych ludzi do pracy w Twojej firmie.
Tylko 45 proc. pracodawców twierdzi, że obecna polityka wynagradzania ma pozytywny wpływ na motywację i utrzymanie pracowników.
Podkreśla to krytyczną rozbieżność: jeśli Twoja strategia wynagradzania nie napędza skutecznie motywacji pracowników, nie zwiększa ich wydajności i nie zatrzymuje najlepszych talentów, to nie przyczynia się do trwałego sukcesu Twojej organizacji i jej przewagi konkurencyjnej.
Nasze badania wykazały, że tylko 39 proc. pracowników czuje się wystarczająco zauważanych i docenianych za swoje wyniki i wkład w organizację, co pokazuje znaczny rozdźwięk między intencjami pracodawcy a odczuciami pracowników.
Co więcej, tylko 37 proc. pracowników stwierdziło, że są zadowoleni z pełnego pakietu wynagrodzeń, obejmującego zarówno aspekty finansowe, jak i dodatkowe świadczenia, więc samo zwiększenie budżetu wynagrodzeń nie wystarczy, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty. Oferowanie zróżnicowanego i skalowalnego pakietu nagród, który równoważy różne świadczenia pracownicze, gwarantuje, że strategia wynagradzania koncentruje się na zatrzymaniu pracowników i naprawdę spełnia ich potrzeby, co znacznie przyczyni się do rozwoju ambicji organizacyjnych i osiągnięcia celów biznesowych.