Ile firma powinna wydać na płace i na benefity?
Nasze badania wykazały, że 43 proc. pracodawców stara się znaleźć złoty środek pomiędzy oferowaniem atrakcyjnych nagród, a utrzymywaniem kosztów pracy w ryzach. Biorąc pod uwagę, że 53 proc. pracodawców odnotowuje wzrost całkowitych kosztów wynagrodzeń, a średni wzrost wynagrodzeń w nadchodzącym roku prognozowany jest na poziomie 11 proc., istnieje presja na rozsądne zarządzanie budżetem w firmach.
43 proc. pracodawców stara się znaleźć równowagę między atrakcyjnymi nagrodami a możliwymi do kontrolowania kosztami pracy.
Jednak samo podnoszenie wynagrodzeń nie jest kompleksową, zrównoważoną ani skuteczną strategią wynagradzania. Jeśli chcesz mieć pewność, że przyciągasz, motywujesz i zatrzymujesz najlepsze talenty, ważne jest, aby Twoja firma w przemyślany sposób rozdzielała swój budżet między podwyżki wynagrodzeń a dodatkowe świadczenia pracownicze, zarówno finansowe, jak i pozafinansowe. Jednym z takich pozafinansowych benefitów, który jest popularny w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, jest program pomocy dla pracowników (EAP), który umożliwia pracodawcom jednoczesne zaspokajanie różnych potrzeb pracowników i często obejmuje dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego.
Niektóre świadczenia pozapłacowe mogą również oferować pracownikom większą wartość „w przeliczeniu na gotówkę”, w zależności od lokalnej sytuacji podatkowej. Świadczenia te mogą być często bardziej efektywne podatkowo niż bezpośrednie podwyżki wynagrodzeń, zapewniając korzyści finansowe zarówno firmie, jak i jej pracownikom. Należy jednak pamiętać, że konieczne jest zasięgnięcie porady eksperta na temat tego, jakie korzyści byłyby możliwe w danym regionie, ponieważ mogą się one znacznie różnić w całej Europie.
Dodatkowo, wdrożenie systemu referencyjnego może być pomocne w skutecznym zarządzaniu wynagrodzeniami teraz i w przyszłości, zapewniając konkurencyjne stawki płac, które są zgodne ze standardami branżowymi i różnicami geograficznymi. Takie strategiczne podejście wspiera zarówno odpowiedzialność fiskalną, jak i satysfakcję pracowników, co prowadzi do ich zatrzymania w organizacji.