1. Home>
  2. Blog>
  3. Płace>
The Reward Navigator 2024

Jakie benefity powinna oferować Twoja firma?

Jeśli chodzi o nagrody oferowane obecnie przez pracodawców, widzimy mieszankę zarówno klasycznych, jak i trendowych typów świadczeń. Kluczowe świadczenia pracownicze obejmują stałe wynagrodzenie (otrzymywane przez 80,6 proc. pracowników), elastyczne godziny pracy (50,3 proc.) oraz dni nauki/szkolenia (39,4 proc.). Powszechne są również świadczenia takie jak prezenty na specjalne okazje (34,8 proc.), bony na posiłki lub dodatki (31,7 proc.) oraz programy zdrowotne i odnowy biologicznej (30,8 proc.). 

    Jednak w porównaniu z tym, czego faktycznie oczekują pracownicy, wyłania się nieco inny obraz. Najbardziej preferowane przez pracowników nagrody obejmują stałe wynagrodzenie (41,7 proc.), dodatkowe dni wolne (40,5 proc.) i elastyczne godziny pracy (36,7 proc.), a także ubezpieczenie zdrowotne (20,3 proc.) i bony lub dopłaty do posiłków (23,8 proc.). 

    W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, w którym czas jest cenniejszy niż kiedykolwiek, nie jest zaskoczeniem, że elastyczna organizacja pracy jest priorytetem zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.  

    Elastyczność ta nie jest tylko dodatkiem; to fundamentalna zmiana, która pozwala pracownikom lepiej zrównoważyć życie zawodowe i osobiste. Kiedy pracownicy mają swobodę w zarządzaniu swoim harmonogramem, odczuwają mniejszy stres i większą satysfakcję z pracy, a to z kolei sprzyja ich większej motywacji i zaangażowaniu. Gdy pracownicy czują, że ich czas i dobre samopoczucie są cenione, są bardziej skłonni by wiązać swoją przyszłość z obecnym pracodawcą, co prowadzi do wyższych wskaźników retencji i tworzenia bardziej oddanego zespołu. 

    Ponadto w czasach niepewności gospodarczej i politycznej naturalne jest, że pracownicy szukają większego bezpieczeństwa, a nasze badania wykazały, że wielu z nich doceniłoby większą ochronę ubezpieczeniową na życie i emerytalną niż otrzymują obecnie. Zapewnienie solidnych opcji ubezpieczenia na życie i emerytalnego nie tylko rozwiązuje te obawy, ale także pokazuje głębokie zaangażowanie w długoterminowe dobro pracowników. Ta dodatkowa warstwa bezpieczeństwa może znacząco zwiększyć lojalność i spokój pracowników, zapewniając im poczucie wartości i wsparcia zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Aby jak najlepiej dopasować nagrody do swojej organizacji, ważne jest, aby zasięgnąć opinii pracowników na temat oferowanych świadczeń pracowniczych i monitorować ich wykorzystanie.

     

      Większość europejskich firm oferuje średnio 7,3 różnych rodzajów nagród. Jak na ich tle wypada Twoja organizacja? Pamiętaj, że nie chodzi tylko o liczbę świadczeń, ale o priorytetowe znaczenie i jakość oferowanych nagród, aby nie tylko zwiększyć retencję pracowników, ale także zmotywować i zaangażować te talenty, które naprawdę chcą pozostać w firmie. 

        Poznaj więcej analiz i wskazówek dotyczących nagradzania. Znajdziesz je w naszym raporcie Reward Navigator

          Odkryj więcej