Wydaje się, że przepisy określające, jak ustalić częstotliwość i termin wypłaty wynagrodzenia, są łatwo zrozumiałe. Niestety, zdarza się, że pracodawcy popełniają błąd, wpisując datę wynagradzania osób zatrudnionych w akcie wewnątrzzakładowym. Zobacz, jakich sformułowań musisz się wystrzegać w regulaminie pracy, aby uniknąć podważenia nieprecyzyjnego zapisu przez PIP. Podpowiadamy też, jak zautomatyzować kadry i płace, żeby pracownicy mogli samodzielnie sprawdzać, skąd wynika ich wynagrodzenie.
- Termin wypłaty wynagrodzenia w Kodeksie pracy
- Poprawne i błędne zapisy terminu wypłaty wynagrodzenia
- Kiedy wypłacić wynagrodzenie, skoro ustalony termin wypada w dzień wolny?
- Czy pracownik powinien otrzymać przelew w dniu wypłaty wynagrodzenia?
- Dlaczego wypłata wynagrodzenia w ostatnim dniu miesiąca może być problematyczna?
- Wypłata wynagrodzenia w gotówce
- Wypłata wynagrodzenia w niepieniężnej formie
- Miejsce zapisu terminu wypłaty wynagrodzenia
- Jak zmienić termin wypłaty wynagrodzenia?
- Pracownik uważa, że naliczono mu niepoprawnie wynagrodzenie. Co zrobić?
Termin wypłaty wynagrodzenia w Kodeksie pracy
Art. 86 § 1 Kodeksu pracy podaje, że pracodawca musi wypłacać wynagrodzenie w czasie, miejscu i terminie, które są określone w regulaminie pracy lub innych przepisach prawa pracy. Aby poznać szczegóły, trzeba zerknąć do art. 85 k.p § 1 k.p., według którego wynagrodzenie wypłaca się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie.