Sprawdź, jak często managerzy kontaktują się z pracownikami
„Everywhere Work Report 2024” Ivanti podkreśla, że 37% pracowników zdalnych skarży się na trudności ze zdobyciem uwagi managerów. Uważają, że łatwiej się z nimi porozumieć w biurze. O ile liderzy preferują, kiedy członkowie zespołu pojawiają się w siedzibie firmy, o tyle dojazdy do firmy nie powinny wynikać z trudności z dogadaniem się na odległość.
Skuteczne zarządzanie zespołami rozproszonymi wymaga zadbania o regularne spotkania działów i rozmowy 1:1. Jeżeli pracownicy uważają, że komunikacja e-mailowa sprzyja nieporozumieniom, warto pomyśleć nad wdrożeniem platformy do komunikacji wewnętrznej. Nowoczesne intranety przypominają social media, np. Facebooka, co ułatwia ich używanie i zachęca do częstego zaglądania.
Czy warto monitorować aktywność pracowników zdalnych?
Według danych „Everywhere Work Report 2024” Ivanti pracownicy są skłonni zaakceptować monitoring sprzętu w celu wykrycia złośliwego oprogramowania i phishingu (prób kradzieży poufnych informacji), automatyzację przyspieszającą pracę i technologię wspierającą przyznawanie awansów. Natomiast 24% pracowników zdecydowanie sprzeciwia się monitorowaniu sprzętu, 31% – rejestrowaniu produktywności, a 43% – weryfikowaniu e-maili.