Udana cyfryzacja: Twój przewodnik w 8 krokach
Cyfryzacja od lat jest uważana za główne wyzwanie, z którym muszą się mierzyć zarówno małe firmy, jak i duże korporacje. Poniższy przewodnik pokazuje krok po kroku, jak zaplanować i wdrożyć konkretną strategię digitalizacji.
1. Znieść status quo
Sprawdź wszystkie aspekty swojej firmy - jak radzi sobie w zakresie cyfryzacji? Czy pracownicy mają wystarczające umiejętności? A co z infrastrukturą techniczną? Czy istnieją już procesy cyfrowe, czy nadal jesteś na samym początku planowania?
Zapytaj swój model biznesowy: gdzie Twoi klienci oczekują rozwiązań cyfrowych i jakie zmiany możesz wprowadzić, aby spełnić ich oczekiwania? Spojrzenie poza horyzont, w stronę konkurencji, również może dostarczyć cennych impulsów.
2. Wyznacz cele digitalizacji
W większości przypadków pełna digitalizacja każdego pojedynczego etapu pracy nie jest pożądana. Zamiast tego zdefiniuj te procesy operacyjne, które muszą zostać zdigitalizowane lub których cyfrowy projekt przynosi ogromne korzyści. Dla każdego celu sformułuj również oczekiwaną korzyść.
Możesz później wyprowadzić niezbędne indywidualne kroki z długoterminowych celów digitalizacji. Ważne: Im więcej weźmiesz od razu, tym większe ryzyko, że cały projekt się nie powiedzie.
3. Uzyskaj brakujące informacje
Na wiele pytań nie można odpowiedzieć od razu. Na przykład, ile szkoleń będą potrzebować pracownicy. Albo jak szczegółowo projektowana jest infrastruktura techniczna. Określ, jakich informacji potrzebujesz i zdobądź je.
W oparciu o te informacje stworzysz kompleksową koncepcję digitalizacji, którą później przepracujesz krok po kroku. Ma to więcej sensu niż duża liczba indywidualnie zaimplementowanych izolowanych rozwiązań, które później nie będą się dobrze ze sobą łączyć.
4. Identyfikacja potrzeb
Na tym etapie określasz, jakie warunki wstępne musisz jeszcze stworzyć, aby wprowadzić w życie swoją strategię digitalizacji. Dowiedz się, jak konkretnie możesz rozbudować swoją infrastrukturę IT i jakie środki musisz podjąć w zakresie ochrony i bezpieczeństwa danych. Sprawdź umiejętności cyfrowe swoich pracowników. Jeśli nadal istnieją luki, zaplanuj odpowiednie dalsze szkolenia na wczesnym etapie.
5. Ustalić obowiązki
Chcesz na boku zrealizować projekt digitalizacji? To nie zadziała. Wyjaśnij wcześniej, kto jest odpowiedzialny za jakie kroki. W zależności od zakresu projektu, sensowne może być wyznaczenie Chief Digital Officer (CDO), który będzie kierował cyfryzacją firmy w sposób ukierunkowany i z pełną uwagą. Jeśli w firmie nie ma odpowiedniego know-how, zatrudnij specjalistę lub zatrudnij zewnętrznego konsultanta.
6. Ustalenie finansowania
Erfassen Sie die Kosten für die geplanten Maßnahmen. Berücksichtigen Sie neben der IT-Ausstattung auch Kosten für einen erhöhten Personalaufwand in der Anfangsphase und für Aufwendungen, die für den dauerhaften Betrieb der Digitalisierungslösung entstehen. Prüfen Sie Ihre Finanzierungsmöglichkeiten. Neben klassischen Optionen wie Krediten kommen auch Darlehen von Förderbanken und staatliche Förderprogramme infrage. Hier gilt es stets im Vorfeld zu klären, ob noch Fördergelder verfügbar sind, ob Sie alle erforderlichen Voraussetzungen für die Antragstellung erfüllen und wie arbeitsintensiv das Antragsverfahren ist.
7. Zaangażuj pracowników w proces
Dla pracowników wprowadzenie procesów cyfrowych oznacza odejście od tego, co wypróbowane i przetestowane. Aby uniknąć oporu i strachu, upewnij się, że komunikujesz się jasno. Zaangażuj swoją siłę roboczą na wczesnym etapie, na przykład poprzez regularne spotkania robocze lub m.in. B. gazeta pracownicza. Każdy pracownik powinien zrozumieć swoją istotną rolę na drodze do cyfryzacji.
8. Realizacja planu
Przygotuj swoich menedżerów na nadchodzące zmiany – mają trudne zadanie uwrażliwienia i zmotywowania pracowników. Zrób szorstki harmonogram. Daje to czas na niezbędne przygotowania. Zdefiniuj obowiązki, rozdziel zadania oczekujące i udokumentuj postęp prac.
Related articles
Miłość od pierwszego wejrzenia!
Odkryj idealną partię dla Ciebie 😎
Czy szczerość w miejscu pracy zatrzyma pracownika w firmie?
Każdy pracownik, niezależnie od sprawowanej funkcji, oczekuje od swojego pracodawcy szczerości oraz otwartości. Niezależnie czy dotyczy to zarządzania zespołem, projektami czy spraw dotyczących finansów. W bardzo konkurencyjnym środowisku pracy na znaczeniu zyskują szczególnie wartości reprezentowane przez firmy.
Poprawa dobrego samopoczucia pracowników: 4 sprawdzone sposoby
W miarę jak zespoły HR rozwijają rozmowy na temat dobrego samopoczucia pracowników, coraz częściej pojawia się aspekt dobrostanu społecznego. Obecnie dobrostan społeczny nie jest już tylko trendem czy hasłem, ale równie ważnym filarem dobrego samopoczucia - obok dobrostanu fizycznego, psychicznego, finansowego i kulturowego. Ale czym tak naprawdę jest i jak można go skutecznie wdrożyć? Przeczytaj, aby dowiedzieć się więcej!