1. Home>
  2. Blog>
  3. Zarządzanie czasem pracy>
Zarządzanie czasem: dlaczego jest to kluczowy temat dla organizacji w tym właściwym momencie?

Zarządzanie czasem: Kluczowy temat dla organizacji

Czy wiesz, że zarządzanie czasem jest 1. źródłem zaangażowania w organizacji dla 44,7% pracowników w Europie? Taki jest wniosek z badania "The Perfect Match" przeprowadzonego przez SD Worx w 2022 roku. 

Innowacje technologiczne umożliwiły obecnie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie tego niegdyś czasochłonnego zarządzania czasem. Jeszcze dwadzieścia lat temu odbywało się ono głównie na papierze. Nic dziwnego, że teraz jest ono znacznie bardziej wydajne i skuteczne. 

W dobie postkomunistycznego ożywienia gospodarczego pozwoli nawet firmom dostosować się do zmian w organizacji pracy. Ale jak? Jakie dokładnie są jej korzyści i inne zalety? Dowiedz się tego w poniższym wpisie!

    Jakie są korzyści z zarządzania czasem dla firmy? 

    Zarządzanie czasem i aktywnościami to obecnie potężne narzędzie dla menedżerów i dyrektorów HR. Szczególnie w post-covidowym okresie dla organizacji przyjmujących nowe formy pracy (praca zdalna, flex-office, praca asynchroniczna, face-to-face, praca hybrydowa i wiele innych)! 

    Skoro stał się ważnym elementem polityki personalnej, to jak jest stosowany w praktyce i przede wszystkim, jaki będzie jego wkład? 

      W przypadku pracowników, zarządzanie czasem pozwoli:

      • na lepszą i bardziej efektywną organizację czasu pracy pracowników, po prostu poprzez monitorowanie ich aktywności, 
      • lepiej zaplanować ich zadania, zarządzać ich obecnością, godzinami pracy i nieobecnościami, 
      • uniknąć przeciążenia i umożliwić każdemu skorzystanie z czasu pracy dostosowanego do jego misji i roli, 
      • lepsze zarządzanie zespołem, usprawnienie zarządzania oraz większą autonomię i elastyczność pracowników. Niektóre firmy zdecydowały się również zaoferować swoim pracownikom możliwość indywidualnego zarządzania swoim czasem pracy.

      Podsumowując: zaufanie, zaangażowanie i lojalność są jednymi ze znalezionych elementów dla firm, które zdecydowały się na rozwój tej strategii. 

      Zatem dobre zarządzanie czasem pracy może w prosty sposób przyczynić się do motywowania pracowników i znacznie poprawić ich zaangażowanie. Jest to ważny punkt w obecnej wojnie o talenty między firmami. 

        Tak, ale co z punktu widzenia zespołów/menedżerów HR?

        Dla firmy, przyjęcie optymalnego systemu zarządzania czasem, dostosowanego do jej specyfiki, problemów i ograniczeń, przyniesie:

        • większą precyzję w zarządzaniu działalnością firmy, 
        • wyraźny wzrost wydajności, 
        • większą wydajność zespołów HR / menedżerów i liderów zespołów, ponieważ nie będą już "obciążeni" czasochłonnymi zadaniami. 

          Dla menedżerów i specjalistów HR:

          Dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu czasem, będą oni mogli : 

          • uzyskać globalny monitoring czasu pracy, 
          • zaoszczędzić czas i mieć wiarygodne dane o pracownikach do szybkiego i łatwego zarządzania personelem, 
          • mieć lepszą kontrolę nad równowagą między życiem zawodowym a prywatnym zespołów, 
            popełniać (dużo!) mniej błędów manualnych. 

            Dla menedżerów/liderów zespołów:

            Skuteczne i odpowiednie zarządzanie czasem pozwoli:

            • szybko i łatwo uzyskać dostęp do prostych i wiarygodnych danych, 
            • łatwiej zarządzać zespołami dzięki pełnemu obrazowi obecności i nieobecności, 
            • oszczędzać czas 
            • podejmować właściwe decyzje, w odniesieniu do frekwencji i nieobecności, czasu pracy zespołu i wykonywanych czynności. 

              Masz pytania?

              Nasz zespół chętnie Ci pomoże!

                Skontaktuj się z nami!