1. Home>
  2. Blog HR>
  3. Zarządzanie czasem pracy>
Zarządzanie czasem: dlaczego jest to kluczowy temat dla organizacji w tym właściwym momencie?

Zarządzanie czasem: dlaczego jest to kluczowy temat dla organizacji w tym właściwym momencie?

Czy wiesz, że zarządzanie czasem jest 1. źródłem zaangażowania w organizacji dla 44,7% pracowników w Europie? Taki jest wniosek z badania "The Perfect Match" przeprowadzonego przez SD Worx w 2022 roku. 7

Innowacje technologiczne umożliwiły obecnie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie tego niegdyś czasochłonnego zarządzania czasem. Jeszcze dwadzieścia lat temu odbywało się ono głównie na papierze. Nic dziwnego, że teraz jest ono znacznie bardziej wydajne i skuteczne. 

W dobie postkomunistycznego ożywienia gospodarczego pozwoli nawet firmom dostosować się do zmian w organizacji pracy.  Ale jak? Jakie dokładnie są jej wkłady, korzyści i inne zalety?  

Dowiedz się tego w tym wpisie na blogu! 

Zarządzanie czasem dlaczego jest teraz kluczowym tematem dla organizacji 

    Jakie są korzyści z zarządzania czasem dla firmy? 

    Zarządzanie czasem i aktywnościami to obecnie potężne narzędzie dla menedżerów i dyrektorów HR. A jeszcze bardziej w tym post-Covidowym okresie dla organizacji przyjmujących nowe formy pracy (praca zdalna, flex-office, praca asynchroniczna, face-to-face, praca hybrydowa i wiele innych)! 

    Skoro stał się ważnym elementem polityki personalnej, to jak jest stosowany w praktyce i przede wszystkim, jaki będzie jego wkład? 

      W przypadku pracowników, zarządzanie czasem pozwoli:

      • na lepszą i bardziej efektywną organizację czasu pracy pracowników, po prostu poprzez monitorowanie ich aktywności, 
      • lepiej zaplanować ich zadania, zarządzać ich obecnością, godzinami pracy i nieobecnościami, 
      • uniknąć przeciążenia i umożliwić każdemu skorzystanie z czasu pracy dostosowanego do jego misji i roli, 
      • lepsze zarządzanie zespołem, usprawnienie zarządzania oraz większą autonomię i elastyczność pracowników. Niektóre firmy zdecydowały się również zaoferować swoim pracownikom możliwość indywidualnego zarządzania swoim czasem pracy.

      Podsumowując: zaufanie, zaangażowanie i lojalność są jednymi ze znalezionych elementów dla firm, które zdecydowały się na rozwój tej strategii. 

      Zatem dobre zarządzanie czasem pracy może w prosty sposób przyczynić się do motywowania pracowników i znacznie poprawić ich zaangażowanie. Jest to ważny punkt w obecnej wojnie o talenty między firmami. 

        Tak, ale co z punktu widzenia zespołów/menedżerów HR?

        Dla firmy, przyjęcie optymalnego systemu zarządzania czasem, dostosowanego do jej specyfiki, problemów i ograniczeń, przyniesie:

        • większą precyzję w zarządzaniu działalnością firmy, 
        • wyraźny wzrost wydajności, 
        • większą wydajność zespołów HR / menedżerów i liderów zespołów, ponieważ nie będą już "obciążeni" czasochłonnymi zadaniami. 

          Dla menedżerów i specjalistów HR:

          Dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu czasem, będą oni mogli : 

          • uzyskać globalny monitoring czasu pracy, 
          • zaoszczędzić czas i mieć wiarygodne dane o pracownikach do szybkiego i łatwego zarządzania personelem, 
          • mieć lepszą kontrolę nad równowagą między życiem zawodowym a prywatnym zespołów, 
            popełniać (dużo!) mniej błędów manualnych. 

            Dla menedżerów / liderów zespołów :

            Skuteczne i odpowiednie zarządzanie czasem pozwoli na: 7

            • szybko i łatwo uzyskać dostęp do prostych i wiarygodnych danych, 
            • łatwiej zarządzać zespołami dzięki pełnemu obrazowi obecności i nieobecności, 
            • oszczędzać czas 
            • podejmować właściwe decyzje, w odniesieniu do frekwencji i nieobecności, czasu pracy zespołu i wykonywanych czynności. 

              Masz pytania?

              Nasz zespół chętnie Ci pomoże!

                Skontaktuj się z nami!
                blog-heroimage-ppi-poland

                Czas pracy i obecność: jak rozwikłać najbardziej złożony proces płacowy

                Nie mamy kryształowej kuli, ale jesteśmy pewni, że wiele zespołów HR umieściło "usprawnienie zarządzania czasem pracy" na szczycie listy noworocznych postanowień na 2023 rok. Skąd to wiemy? Nasz Indeks Payroll Proficiency 2023 pokazuje, że aż 45% europejskich firm uważa „czas pracy i obecność" za jeden z 5 najbardziej złożonych podprocesów płacowych. Jeśli brzmi to dla Ciebie znajomo, to dajemy znać, że istnieje prosty sposób, aby zmienić tę sytuację. Oto jak to zrobić. 

                2023-07-24