1. Home>
  2. O nas>
  3. Informacje Prasowe>

Protime, spółka zależna firmy SD Worx, przejmuje hiszpańską firmę SoftMachine.

ProTimeAcquisition_1200x800
ProTimeAcquisition_1200x800

„Naszą ambicją jest zostanie liderem na europejskim rynku rozwiązań do zarządzania pracownikami.”

Protime, belgijski lider rynku rejestracji i planowania czasu pracy, przejmuje swojego hiszpańskiego odpowiednika SoftMachine. SoftMachine jest specjalistycznym dostawcą w swoim kraju 
i obsługuje około 450 średniej wielkości klientów krajowych i zagranicznych. Przejęcie jest częścią strategii Protime, aby stać się europejskim liderem na rynku rozwiązań do zarządzania pracownikami. Firma z Mechelen jest już aktywna na sąsiednich rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Skandynawii, a teraz także w Hiszpanii.

Protime to marka pierwszego wyboru w zakresie rejestracji czasu pracy w Belgii i Holandii, ale zamierza stać się nią we wszystkich 26 krajach, w których działa jej spółka macierzysta, wiodący europejski dostawca usług HR – SD Worx. Aby przyspieszyć międzynarodową ekspansję, firma nabyła wszystkie udziały swojego hiszpańskiego odpowiednika, SoftMachine. Softmachine jest specjalistycznym dostawcą usług w zakresie pomiaru czasu pracy 
w swoim kraju i zatrudnia 40 osób w siedzibie głównej w Barcelonie i biurze w Madrycie. W ubiegłym roku obroty SoftMachine wyniosły 3,6 miliona euro.

– W Protime rozwijamy się w sposób dynamiczny, wykorzystując ewolucję rynku pracy w kierunku większej elastyczności i dalszą internacjonalizację naszych klientów. Poprzez ekspansję z silnymi lokalnymi partnerami, takimi jak SoftMachine w Hiszpanii, realizujemy nasze ambicje, aby stać się najlepszym dostawcą rozwiązań 
do zarządzania pracownikami w Europie – mówi Gille Sebrechts, CEO Protime. – Kultura organizacji jest bardzo ważnym czynnikiem dla Protime, a my widzimy wiele synergii z kulturą SoftMachine.

– Już od pierwszych rozmów mieliśmy jasność, że nasze wartości pasują do siebie. Jednocześnie będziemy także częścią silnej europejskiej firmy. Połączymy naszą wiedzę, doświadczenie i sieć, aby zaoferować klientom najlepsze narzędzia i usługi do pomiaru czasu pracy. Pozwoli nam to również na dalsze inwestowanie w rozwój osobisty i dobre samopoczucie naszych pracowników – komentuje Marc Noëlle, założyciel SoftMachine

– Odkąd rozpoczęliśmy działalność w 1989 roku, z sukcesem wprowadziliśmy na rynek rozwiązania 
do zarządzania czasem pracy. Możliwe to było dzięki cennemu wsparciu naszych pracowników i klientów, tworząc jednocześnie wartość dla ich organizacji i dla społeczeństwa. Dołączając teraz do Protime, będziemy nadal 
z powodzeniem osiągać nowe cele z naszymi klientami i się rozwijać – dodaje Oscar Bermejo, założyciel SoftMachine

Obecny zespół zarządzający SoftMachine pozostanie na pokładzie. Cena przejęcia nie zostanie ujawniona. 
DLA Piper Spain i EY doradzały SD Worx w tej transakcji, natomiast firma ILV SILVER doradzała SoftMachine.

Do 10 000 klientów w ciągu pięciu lat

Dzięki temu przejęciu SoftMachine dołącza do jednego z największych dostawców usług zarządzania pracownikami w Europie. W zeszłym tygodniu spółka Protime zawarła również umowę handlową 
z Nedap w Holandii w celu przejęcia ich klientów korzystających z rejestracji czasu pracy. 

Protime ma ambitne cele. Zamierza podwoić swoją bazę klientów w Europie do ponad 10 000 w ciągu pięciu lat, zaznaczając swoją obecność w większej liczbie krajów, ale także poprzez dalszy rozwój na swoim rodzimym rynku – w Belgii. W tym celu Protime będzie chciała zatrudnić co najmniej 100 dodatkowych pracowników 
w nadchodzącym roku, z których większość będzie przebywać w Mechelen. Firma poszukuje między innymi pracowników technicznych, deweloperów, konsultantów, pracowników działu obsługi klienta i kierowników projektów, którzy będą wspierać jej rozwój.

– W ostatnich latach firmy zaczęły pracować bardziej elastycznie, ale ta elastyczność wiąże się 
z wyzwaniami. Rejestracja czasu pracy może pomóc pracownikom zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Podobnie jak monitor pracy serca ostrzega nas, gdy ćwiczymy zbyt intensywnie, narzędzia on-line do rejestracji czasu pomagają pracownikom sygnalizując na przykład systematyczne przepracowywanie nadliczbowych godzin – podsumowuje Gille Sebrechts.

    O firmie SD Worx

    SD Worx jest przekonany, że sukces zaczyna się od ludzi. Dobrze rozwijająca się firma nie tylko buduje potencjał pracowników, ale także przyczynia się do rozwoju społeczeństwa. Wspólnie ze swoimi klientami SD Worx tworzy skuteczny HR, który przynosi korzyści w pracy, życiu i społeczeństwie. 

    Jako zaufany, wiodący europejski partner w zakresie rozwiązań kadrowo-płacowych dla wszystkich organizacji i pracowników, SD Worx dostarcza oprogramowanie, usługi i wiedzę specjalistyczną w zakresie płac i wynagrodzeń, zarządzania kapitałem ludzkim i zarządzania pracownikami. SD Worx ma głębokie korzenie w całej Europie i od ośmiu dekad jest liderem wraz ze swoimi klientami, dużymi i małymi pracodawcami, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników, które stanowi podstawę ich sukcesu. 

    Około 95 000 małych i dużych organizacji w całej Europie zaufało SD Worx. Blisko 10 000 współpracowników działa w 27 krajach. SD Worx oblicza wynagrodzenia około 6 milionów pracowników i plasuje się w pierwszej piątce na świecie. W 2024 r. firma osiągnęła przychody w wysokości 1,180 mld EUR.  

    Więcej informacji na www.sdworx.pl/pl-pl Śledź nas na Linkedin i Facebook 

    Kontakt dla mediów

    Katarzyna Ginszt-Bilczuk
    Katarzyna Ginszt-Bilczuk Head of Marketing & PR