Zdarza się, że ze względu na stan zdrowia pracownik czuje się fatalnie podczas upałów w drodze do pracy, spędzając ten czas np. w zatłoczonej komunikacji miejskiej. W takiej sytuacji osoba zatrudniona może złożyć wniosek o pracę zdalną. 
To, czy otrzyma pozytywną, czy negatywną odpowiedź, zależy przede wszystkim od: 
- Rodzaju pracy zdalnej wdrożonej przez pracodawcę – całkowitej, częściowej (hybrydowej) i okazjonalnej (sporadycznej, maksymalnie 24 dni w roku). W pierwszym przypadku nie byłoby w ogóle problemu. Jeżeli pracodawca dopuszcza pracę hybrydową, czyli częściowo w biurze i częściowo w domu, mógłby się zgodzić na dodatkowe dni home office w najbardziej upalne dni. W przypadku pracy okazjonalnej pracownik mógłby wykorzystać nie więcej niż 24 dni home office latem – to limit obowiązujący w całym roku kalendarzowym. 
- Przynależności pracownika do grupy określonej w art. 67(19) § 6 Kodeksu pracy – pracodawca nie może odmówić pracy zdalnej niektórym osobom zatrudnionym, np. wychowującym dziecko do 4. roku życia, chyba że argumentem przeciw jest organizacja pracy lub jej rodzaj. 
Minimalna temperatura w miejscu pracy – warunki w zimie 
Zgodnie z § 30 rozporządzenia w sprawie bhp minimalna temperatura w pomieszczeniach pracy to 14°C, z wyjątkiem pomieszczeń biurowych i takich, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna. W tych przypadkach temperatura nie może spaść poniżej 18°C. 
Ponadto § 31 rozporządzenia doprecyzowuje, że pomieszczenia i stanowiska pracy powinny być chronione przed napływem chłodnego powietrza z zewnątrz. Jeżeli temperatura poniżej 14°C jest uzasadniona względami technologicznymi, np. warunkami optymalnymi dla procesu produkcyjnego, to można taką utrzymywać. 
Państwowa Inspekcja Pracy, powołując się na Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, podała, że komfortowa temperatura otoczenia wynosi: 
- od 20°C do 22,8°C w przypadku lekkiej pracy w pozycji siedzącej zimą, 
- 18,3°C dla pracy średniociężkiej, 
- 15,5°C dla pracy bardzo ciężkiej. 
Pomieszczenia do ogrzewania się pracowników 
§ 44 ust. 1 rozporządzenia w sprawie bhp dotyczy pracowników, którzy wykonują pracę w nieogrzewanych pomieszczeniach lub na otwartej przestrzeni. 
Pracodawca musi zapewnić tym osobom pomieszczenie, w którym mogą się schronić przed opadami atmosferycznymi, ogrzać się i zmienić odzież. W takim pomieszczeniu musi panować co najmniej 16°C. Za minimalną powierzchnię przyjmuje się 8 m2, aczkolwiek na każdego pracownika najliczniejszej zmiany powinno przypadać co najmniej 0,1 m2, więc metraż może okazać się większy. 
Jeśli takie rozwiązanie nie jest możliwe ze względu na rodzaj prac w okresie zimowym, pracownicy powinni mieć dostęp do innych źródeł ciepła w pobliżu miejsca pracy.